3. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ТРЕНІНГУ ЖЕСТОВОЇ ЕКСПРЕСІЇ

© Микола Махній, 2009

3. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ТРЕНІНГУ ЖЕСТОВОЇ ЕКСПРЕСІЇ

Теоретичне усвідомлення комунікативних функцій жестів посилює практичну зацікавленість в удосконаленні власної жестикуляції. Цьому допоможе:

1.Постійний контроль за власною жестикуляцією у різних ситуаціях. Це потрібно для усвідомлення власних жестів, співвіднесення їх з мовленням. Необхідно виявити і одноманітні, часто повторювані жести-паразити й намагатися позбутися їх прояву в спілкуванні.

2.Використання аматорських відеозаписів, де зафіксоване ваше спілкування з родичами, знайомими, друзями, колегами, дітьми. За записами є можливість оцінити доречність, виразність окремих жестів, їх співзвучність з мовленням.

3.Відверта розмова з близькими людьми про свою жестикуляцію.

4.Попереднє обмірковування своєї невербальної поведінки на майбутній зустрічі, побаченні, занятті і т.ін.

5.Спостереження за жестикуляцією артистів театру, кіно, діячів мистецтва і літератури. Читання високохудожніх творів, де подаються яскраві описи міміки, жестів а, позування героїв.

6.Вивчення специфіки етнокультурних жестів та відпрацювання техніки їх виконання.

7.Різні ігри, які передбачають розвиток виражальних рухів.

8. Виконання спеціальних вправ.

Під час виконання вправ учасники тренінгу мають завжди пам’ятати основні правила жестикуляції:

1. Жести мають бути виразними і завершеними.

2. Жестикуляції не повинно бути занадто мало чи занадто багато.
Кількість жестів не повинно перебільшувати національно-культурний
норматив, себто не більше 35-40 жестів на годину.

3. Необхідно контролювати свої жести та розвивати у себе невербальну рефлексію бачити свої рухи начебто очами інших людей.

4. Слідкувати за адекватністю жестів кожної конкретної ситуації.

5. Уникати жаргонних жестів і жестів, які призводять до негативної оцінки власної особистості.

6. Відпрацьовувати почергово обрані групи жестів.

Основна частина тренінгу жестової експресії ґрунтується на програванні найбільш часто повторюваних ситуацій використовування жесту. Частина вправ розрахована на роботу з кимось або в групі. Перевага таких вправ у тому, що вони передбачають можливість обговорення засобів невербального спілкування. Більшість же вправ можна виконувати самостійно, що значно спрощує навчання й дозволяє знайти час для занять у вільний час.

Під час виконання вправ слід постійно слідкувати за відповідністю вербальних і невербальних засобів спілкування. Жест має бути виразним, адекватним та гармонізувати зі словом, мімікою, пантомімікою.

Виконуючи етюдні вправи, слід намагатися увійти в роль, як актор: у всіх подробицях уявити ситуацію, викликати в собі відповідні переживання й почуття, продумати, які засоби невербального спілкування найкраще підійдуть в даній ситуації, і лише після цього відпрацьовувати жестикуляцію.

Учасників тренінгу слід застерегти, що якою б привабливою не була для когось чиясь манера, поведінки і жестикуляції, не варто бездумно копіювати її, втрачаючи свою індивідуальність. Краще взяти на озброєння декілька гарних і виразних жестів, відшліфувати їх виконавську техніку настільки, щоби вони органічно втілились у власну манеру жестикулювання.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*